Urbanisme

Suprimir el vial de cornisa del 1976 a Collserola només depèn de la Generalitat

L'Àrea Metropolitana aprova la seva desprogramació a petició de Sant Cugat, Cerdanyola i Molins, en quedar “obsoleta” i per protegir el parc natural

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat té la darrera paraula sobre la supressió del projecte per fer una carretera de setze quilòmetres i quatre carrils entre els municipis de Pallejà i Montcada i Reixac pel mig de la serra de Collserola i que recollia el pla general metropolità (PGM) del 1976. L'Àrea Metropolitana de Barceloan (AMB) va aprovar dimarts la modificació puntal del PGM com havien sol·licitat l'octubre del 2011 els ajuntaments de Sant Cugat del Vallès, Cerdanyola i Molins de Rei formalitzant-ho en un acord perquè aquest ens n'aprovés en primera instància la desprogramació del planejament l'any 2012.

Els consistoris afectats, i ara l'AMB, consideren que aquesta infraestructura ha quedat obsoleta, ja que se n'han desenvolupat d'altres que supleixen les comunicacions entre les autopistes AP-2 i la C-58. A més, la iniciativa també permetrà la protecció del corredor verd i la riera de Vallvidrera i, en definitiva, els terrenys d'especial interès natural del Parc Natural de Collserola. El traçat del vial coincidia en gran mesura amb les carenes de la serra. La resolució, després d'aprovar-se havent passat el tràmit d'exposició pública i d'al·legacions s'elevarà al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat perquè l'aprovi i la publiqui al Diari Oficial de la Generalitat.

El tinent d'alcalde d'Urbanisme de l'Ajuntament de Sant Cugat, Damià Calvet, valorava positivament la resolució i constatava que amb el pas dels anys s'ha demostrat que algunes previsions que es van fer en el PGM de 1976 estaven “sobreplanificades”. Calvet afegia que la retirada de la reserva viària els permetrà ordenar el territori “d'una manera més sostenible”, ja que afectava el planejament de determinats equipaments i zones i ara es podrà ordenar aquest territori “sense la càrrega de la reserva”.

LA XIFRA

4
carrils
de circulació i setze quilòmetres de llargada preveia el PGM per a aquesta carretera a Collserola.

Avaluació ambiental de tota la MAT

L'AMB va aprovar declaració institucional en què exigeix al Ministeri de Medi Ambient que avaluï l'impacte ambiental de tota la línia de molta alta tensió (MAT) entre Santa Coloma de Gramenet i Sentmenat, a més de reiterar la seva oposició a la infraestructura. Red Eléctrica Española havia sol·licitat al consistori de Santa Coloma l'inici de l'avaluació però de forma simplificada, fet que impossibilita presentar al·legacions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Ambient més assolellat

Barcelona

Impuls final a la reforma de l’Arqueològic de Banyoles

El camí de ronda de cala Ametller de Sant Feliu, a punt a l’estiu

SANT FELIU DE GUÍXOLS

La nova secció del passeig marítim de Platja d’Aro genera divisió d’opinions

CASTELL-PLATJA D’ARO

L’Estat no impugnarà els impostos nuclear, turístic o comercial

barcelona
Infraestructures

Acaba la reordenació de vies de Sants

Barcelona
Campanya de residu zero a Llagostera

Campanya de residu zero a Llagostera

llagostera
SALT

Campanya per un pas de vianants segur a Les Arrels

CASSÀ DE LA SELVA

Més dotació dels pressupostos participatius