Urbanisme

Alerta per la “desertització” del nucli antic de Lloret

L'associació de veïns demana un pla especial per evitar que la gent marxi a viure a zones més tranquil·les i amb més serveis

Recorden que el barri és “el principal aparador del municipi”

l'Associació de Veïns del Nucli Antic de Lloret de Mar ha demanat a l'Ajuntament que es faci un pla especial per al nucli que permeti “rentar la cara” del barri, donar cobertura i subvencions per a la rehabilitació de façanes i afavorir iniciatives comercials per obrir negocis en carrers que ara estan “mig morts”, segons va explicar el president de l'associació, Jordi Pérez. Membres de l'associació van participar en una taula rodona amb urbanistes en el marc del seminari d'urbanisme que va acabar la setmana passada a Lloret, i alerten de la “progressiva desertització del nucli antic”, situació que s'hauria de revertir atès que el barri és “el principal aparador i un dels motors econòmics del poble”, defensen.

“Els urbanistes que van visitar Lloret es van sorprendre de l'estat de conservació del nucli antic, que hauria d'estar molt més cuidat”, va explicar Jordi Pérez. L'associació va enviar a final d'any un informe a l'Ajuntament amb el pla de treball que consideren que s'hauria de tirar endavant per canviar aquesta dinàmica negativa. Tot i que es va redactar –va dir Pujol– un pla especial el 2011, al qual l'associació va presentar al·legacions, no es va arribar a executar mai. Malgrat tot, remarca, el 2015 va ser “un bon any pel que fa a inversió”, perquè es van arreglar carrers com el del Carme i la zona del passeig Verdaguer.

En converses que van mantenir membres de l'associació de veïns amb urbanistes, tots van coincidir que “hi ha carrers, com els de la Vila i Venècia, que necessiten un rentat de cara”. Segons Jordi Pérez, segons dades oficials hi ha unes 9.000 persones censades a la zona del centre de Lloret, però l'associació “té molt clar que són molts menys els que viuen al nucli antic”. La demanda creixent de locals per muntar botigues de records per al turista i el tancament del comerç de proximitat i de primera necessitat, entre altres factors, han fet que cada cop més gent opti per viure en zones allunyades del nucli, que a més, no pateixen, remarquen, els sorolls per la proximitat de locals destinats a l'oci nocturn. Per l'associació de veïns, un altre problema és que als propietaris de pisos dels carrers més turístics “els és més rendible llogar els locals comercials a altres que explotar-los ells”. “El resultat ha estat la implantació d'un tipus de comerç estacional situat sobretot en els que havien estat uns dels principals carrers comercials del barri: el carrer de la Vila i el carrer de Venècia. L'enfocament turístic d'aquest sector del municipi ha propiciat l'explotació dels baixos dels edificis durant els mesos de temporada, sacrificant les plantes destinades a habitatge. Com a resultat, molts d'aquests immobles resten buits durant l'hivern i alguns presenten fortes deficiències de conservació”, manifesten.

LA XIFRA

9.000
persones
hi ha censades aproximadament al centre de Lloret, que el 2014 tenia 38.624 habitants


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona