L'Ajuntament vol eliminar el doble sentit a les principals vies de les Corts
La travessera i l'avinguda de Madrid seran «corredors» de trànsit unidireccionals
El propòsit és simplificar la xarxa i dotar de més racionalitat l'atapeït trànsit de vehicles de les principals vies de les Corts –amb nivells de saturació en determinades hores del dia superiors al 60%–, però pot acabar provocant força maldecaps als conductors que utilitzen la xarxa viària bàsica del districte com a drecera o per apropar-se als seus llocs de residència. L'empresa Doymo ha enllestit la proposta de pla de mobilitat del districte. Entre els suggeriments que fa destaca l'eliminació del doble sentit de circulació que ara existeix en importants trams de la travessera de les Corts, del carrer del Marquès de Sentmenat i de l'avinguda de Madrid. Es tractaria que les dues primeres vies canalitzessin el flux de vehicles en direcció a l'Hospitalet de Llobregat i que l'avinguda de Madrid es convertís en el «corredor», segons exposa el document, d'accés a l'Eixample i el centre de la ciutat –funcionant, en tots dos casos, com a clares alternatives a la congestió quotidiana que hi ha a la Diagonal–. El sentit únic proposat implicaria eliminar quatre trams de circulació inversa a la travessera de les Corts, especialment entre el carrer de Numància i l'avinguda de Carles III, un a Marquès de Sentmenat –entre Entença i Numància– i el doble sentit que ara es permet a l'avinguda de Madrid entre el carrer del Comandant Benítez i el carrer del Vallespir. Unes alteracions en la mobilitat que ja s'han començat a introduir en el cas de la travessera de les Corts i del carrer del Marquès de Sentmenat, aprofitant diverses obres de reurbanització de l'espai públic. Alguns grups de l'oposició, però, no ho veuen tan clar. CiU tem que s'obligui els veïns d'àmplies zones a haver de prolongar els recorreguts en cotxe per arribar a casa seva.
Al Camp Nou, en moto
Un altre dels elements sorprenents de la proposta de pla de mobilitat elaborada per l'empresa Doymo és que consolida les voreres de la travessera de les Corts i el passeig central de l'avinguda de Joan XXIII com a amplis aparcaments gratuïts per a motocicletes els dies que el Barça juga al Camp Nou. Amb aquesta proposta s'ignoren les queixes dels residents de la zona, que des de fa anys veuen envaït l'espai de què disposen per desplaçar-se a peu. En l'apartat titulat «Propostes a realitzar», el document assenyala que entre l'avinguda de Carles III i el carrer d'Arístides Maillol, al llarg de la calçada de la travessera de les Corts –però també damunt de les voreres–, hi ha espai per estacionar més de 400 motocicletes. El càlcul per encabir-hi motos aparcades de franc es duplica, segons l'estudi, si s'anul·la la funció ordinària de la mitgera de Joan XXIII, davant del tanatori de les Corts.