FÓRMULA 1 / LES NOVETATS TÈCNIQUES
Tornen els pneumàtics llisos i els rècords cauran
L'any 1998, la F-1 es va passar als pneumàtics amb dibuix per reduir la velocitat de pas pels revolts (a menys superfície de contacte amb l'asfalt, menys adherència) i ara desfà el camí. L'efecte ha estat immediat i els temps per volta cauran entre un i dos segons tot i el retrocés aerodinàmic. Promet ser, més que no pas el KERS o els canvis aerodinàmics, el gran canvi, però de moment ha estat el gran maldecap: «Es guanya adherència, però en proporció molt més al davant que al darrere i això desequilibra el cotxe i el fa més sobrevirador [pèrdua d'adherència al darrere]», explica Xevi Pujolar. Més incògnites: les temperatures de treball als tests d'hivern no solen tenir res a veure amb les que hi haurà durant el campionat i l'experiència de la pretemporada servirà de poc. Més novetats: els dos tipus de roda obligatoris en cursa són molt i molt diferents: la goma tova fa una volta ràpida molt aviat, però es degrada de seguida i els pilots més agressius no podran fer una tanda llarga, de manera que perdran variants d'estratègia.