La represa de la C-32 a Lloret reactiva l'oposició al projecte
SOS Lloret critica els danys mediambientals de l'allargament de l'autopista i la servitud a una empresa
Codina diu que el govern tornarà a explicar els detalls de l'obra i atendrà al·legacions
La represa de les obres de l'allargament de l'autopista C-32 al sud de la comarca de la Selva ha reactivat les veus dels opositors al projecte. L'entitat ciutadana SOS Lloret ha reiterat l'oposició a la infraestructura. “Fa més de dotze anys que ens oposem a aquest projecte de traçat. Es comença la casa per la teulada i es destrossa un pulmó de Lloret com Sant Pere del Bosc”, assenyala el portaveu de SOS Lloret, Jordi Palaudelmas.
El representant de l'entitat conservacionista assenyala que els 7,6 quilòmetres que completarien la C-32 “destrossen” zones d'interès natural i cultural, com ara el convent de Sant Pere del Bosc i el monument de l'Àngel. “És una zona de lleure especial per als lloretencs, i la volen destrossar”, lamenta.
SOS Lloret proposa que els grups municipals de Lloret demanin a la Generalitat una moratòria de l'inici de les obres i que facin un pronunciament públic.
Palaudelmas diu que SOS Lloret ofereix alternatives, com ara el desdoblament de la GI-682 (la carretera de Lloret a Blanes) amb dos carrils per banda –i un d'específic per als autobusos–, o bé el desdoblament de la C-63 (la carretera de Vidreres a Lloret). “Presentem alternatives abans de la bestiesa que s'està a punt de fer.”
La gratuïtat
Palaudelmas també lamenta que el conseller Santi Vila digués que l'autopista seria lliure de peatge. El portaveu de SOS Lloret recorda que el govern compensarà anualment la concessionària (Abertis) per la construcció del ramal i que li allargarà la concessió més enllà del 2021. El mateix Palaudelmas va tenir diumenge una conversa amb Vila a Blanes en un acte de protesta, i li va recordar que allargar la C-32 no serà gratuït.
Ahir el portaveu de la CUP a Blanes, Jaume Pujadas, en un comunicat, va afirmar que lluitaran al carrer contra la C-32 pels danys mediambientals i perquè es vol satisfer “un lobby econòmic”, amb referència a Abertis.
Uns 59 milions d'euros
L'alcalde de Lloret, Romà Codina (CiU), assegura que la represa de les obres de la C-32, anunciada el divendres 6, s'ha explicat amb transparència. “No s'ha fet d'amagat.” Codina recorda que, després de Setmana Santa, tècnics de la Generalitat faran una audiència pública a Lloret per exposar els detalls de l'obra, de 7,6 quilòmetres i de 58,6 milions d'euros.
Codina diu que la Generalitat ja va atendre les al·legacions presentades fa més d'una dècada i que ara obrirà un altre període d'al·legacions. “Ja es van tenir en compte al·legacions. Per exemple, estava previst fer una àrea de servei, i ara no hi serà. I en lloc de dos carrils per banda, seran dos d'un costat i un de l'altre, amb una mitjana que separi les dues direccions”, sosté Codina.