cultura

música

Crònica

El gran sarau figuerenc

El festival Acústica funciona amb una precisió i una puntualitat impressionants

Després de dos dies en què l'Acústica va començar el seu recorregut a poc a poc, amb un dimecres inaugural tranquil i un dijous una mica més mogut pensat sobretot per al públic de proximitat, divendres el festival figuerenc va obrir les seves portes a les masses, que van ocupar els espais més cèntrics de la capital empordanesa, sobretot la Rambla, la plaça de l'Ajuntament i la plaça Catalunya, on la Fira Menjars del Món es consolida com tot un èxit de la gastronomia sense fronteres.

Amb les activitats infantils de l'Acustiqueta en marxa des de les 11 del matí, l'Acústica va omplint gairebé totes les franges horàries del dia fins ben entrada la matinada, en un ambient de festa major per a tots els públics que, com demostrava el recent estudi encarregat per l'empresa organitzadora, Promo Arts Music, segur que té un impacte important en l'economia figuerenca.

Divendres al vespre, després que Di-versiones esvalotés la mainada a la Rambla i que Acció i Paula Grande mostressin tot el seu jove i gran talent a la plaça de l'Ajuntament, en aquest escenari va tenir lloc la primera sorpresa del festival: Joana Serrat no hi va actuar, per una afonia que el dia anterior ja li va impedir cantar en el concert dels 20 anys d'Enderrock, i va ser substituïda a última hora per Cris Juanico i les seves Dues pedres, compartides amb el contrabaixista Joan Solà-Morales. La proposta de Juanico, més aviat intimista i delicada, funciona millor en espais tancats o més recollits, però la professionalitat del cantant menorquí és tan gran que, en qualsevol circumstància, les seves cançons convencen i deixen sempre un bon gust.

De fet, aquesta va ser l'única sorpresa de la jornada de divendres de l'Acústica, un festival que funciona amb una precisió i una puntualitat impressionants en un gran muntatge d'aquestes característiques, amb diversos escenaris ocupats simultàniament. Si el programa indicava que Gossos començarien el seu concert a la Rambla a les 11 de la nit, a les 11 de la nit gairebé en punt la megafonia anunciava el grup manresà i tot seguit el quintet apareixia en escena per interpretar Corren. Sí, semblaria que això és el més normal del món, però l'experiència d'altres festivals semblants demostra que encara no ho és.

Metre Gossos aconseguien el primer gran ple de la nit a la Rambla, al Teatre El Jardí Manel tancaven també amb un gran èxit la seva intensa gira empordanesa d'aquest estiu. A quarts de dotze de la nit, els barcelonins Zulú 9.30 sortien a l'escenari de la plaça Catalunya amb el seu sarau multicultural i algun membre de La Pegatina entre el públic. En la recta final de la nit, Delafé y las Flores Azules va posar a prova la capacitat de la plaça de l'Ajuntament amb el seu hip-pop vitalista (¡Dale gas!) i a la Rambla ja no s'hi cabia quan La Pegatina va disparar els seus confetis per deixar clar que “Això és una festa!” en la seva primera actuació a Figueres en 10 anys de trajectòria. Una festa que va continuar ahir a la nit amb Brams, Chambao, Els Catarres i, en un altre tipus de celebració, el mestre Paco Ibáñez.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic